onsdag 23 april 2014

Det som får hjärtat att sjunga


I natt har jag sovit dåligt. Jobbiga drömmar har stört min sömn. Jag har jobbat med redovisning i Skrivklådan på förmiddagen. Känner ingen särskild inspiration till ett blogginlägg idag.

Därför tar jag hjälp av den här vackra bilden. Den kan man fundera över om man vill.

Vad får just mitt hjärta att sjunga?

Just mina ögon att gnistra?

Och just min själ att sväva?

Och vad får ditt hjärta att sjunga, fina bloggvän som läser här i min blogg?

Sök efter det.

Gör sedan mera av det.

För varför lägga energi på det som får mig eller dig att må på det motsatta sättet?



#Blogg100 - Dag 55

6 kommentarer:

  1. Hej Finaste Anna-Karin

    Som Du vet så "smyger" jag oftast omkring här inne hos dig
    Men så ibland-som idag-då bara jag måste få skriva till dig
    Du håller mig på dina händer på något vis
    Dina ord träffar mig alltid på något vis
    Blir alltid berörd
    Det är min lycka att veta att Du finns här
    Jag vill så gärna säga Tack
    och lite som svar på din fråga till oss/dina läsare:
    Andra människor får mig att känna glädje och lycka-på ett helt annat sätt än före min panikångest
    Det är mycket mera tyngd i känslor nu som jag aldrig skulle vilja vara utan
    Aldrig!!
    Då skulle jag ju inte kunna älska den mannen som kommer till min ibland...på mitt speciella sätt
    Det är lycka och rikedom för mig
    Oj-vad jag skrev mycke idag Anna-Karin
    Men jag ville ju svara på din fråga
    Soliga o varma hälsningar från Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet att jag blir alltid lika glad när jag får några rader från dig, Louise. Så glad att du fortfarande läser här och att du hittar stöd i mina ord. Tack för att du berättar det för mig. :)

      Tillsammans kan vi stötta varandra. Visst är det en orsak till att leva och kanske är det just det som är den mest djupa meningen av alla med våra liv? Så tror jag i alla fall.

      Jag blir berörd av dina ord till mig. Och jag känner igen det du skriver om, hur alla känslor är starkare idag än före utmattningen. En känslomässig skörhet som kanske jag får leva med resten av mitt liv. Eller om det kanske rent av är en styrka i stället för en skörhet? :)

      Jag är glad att där är en människa som du älskar i ditt liv. Kärlek ger kraft, energi och glädje när den är där. Och som tur är har vi alla den inom oss. Vi behöver därför inte jaga efter kärleken, eftersom vi redan har den inom oss. Att få dela vår kärlek med en annan människa är fantastiskt! Ännu en anledning att leva, ännu en mening med våra liv, hur än de kan se ut ibland.

      En riktigt härlig helg önskar jag dig, goa Louise, med massor av det som just du mår bra av.

      Varma kramar

      Radera
  2. Bra och sant skrivet. Guldkanterna på livet gör mig lycklig och att jag har fått en sån fantastisk livskamrat. Du får en alltid att tänka efter och fundera.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Malin! :)

      Jag är glad att du känner att du har en fantastisk livskamrat. Det är stort och verkligen något att känna glädje och tacksamhet över.

      Allt gott och kram!

      Radera
  3. Mitt hjärta sjunger för att jag har en sådan stor aptit på hela livet. Jag kan gå och jag kan stå och jag kan ligga fastän det är ont här och där lite mera ibland. Jag har massor av fina guldstunder varje dag som förgyller varje dag. Tack för ett fint inlägg/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, jag känner genom dina ord, Spanaren, hur ditt hjärta sjunger! :)

      Kram

      Radera