tisdag 11 november 2014

Den där känslan att komma i ett par förut för små jeans

Den där känslan när man utan problem kommer i ett par jeans som har legat och väntat i garderoben i tre år.

Den känslan fick jag uppleva i morse. Surrealistiskt. Särskilt som jag inte ändrat kosten alls.

Däremot sover jag mycket bättre nu än den där tiden när min mamma åldrades och dog och under den första tunga, trötta tiden efteråt.

Mycket mindre stress har jag idag än då också på andra plan. Jag har till exempel fått lugn och ro från Försäkringskassan. Åtminstone för en längre tid.

Var sak har sin tid i livet.

Precis som jeans.

Jag känner att jag långsamt reser mig.

Upp, upp, upp...

Uppåt.

Igen.

Av min cybervän Kim M Kimselius fick jag veta att det är Chokladens dag idag.

Ett härligt sammanträffande med att jag kom i jeansen i morse.

Det blir till att fira med choklad för mig idag.

En Guldnougat kanske?

Eller en god mörk choklad med mintsmak kanske?

4 kommentarer:

  1. Agneta utanför Piteå........tycker att Du skriver som om Du väger Dina ord på guldvåg innan Du skriver ner dem. Tänk om jag kunde få ut det jag har i huvudet på ett bra sätt! Dock skriver jag en del ändå, jag tröstar mig med att det blir personligt! Apropå vikt, i morse bakade jag bullar från 1,5 liter degvätska. Under dagen har jag ätit 7 st. + pitepalt med vitkålsallad till. Salladen var det enda nyttiga för magen idag, resten var för att själen behöver! Ha det gott och TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Agneta, för de vänliga orden till mig om mitt skrivande. Sanningen är att jag skriver rakt ur mitt hjärta när jag bloggar. Som att där är en direktkoppling mellan min hjärna/hjärtat, fingrarna och bloggen. Jag läser igenom inlägget en gång innan jag lägger ut det.

      Det är övning som ger färdighet, tror jag. Och också övning som gör att man hittar till "sitt eget språk". Så fortsätt skriv! :)

      Mums så gott med nybakta bullar! :) Pitepalt har jag aldrig ätit i mitt liv. Är det ungefär som blodpudding?

      Ibland behöver man ge själen njutning, det är viktigt. :)

      Stor kram!

      Radera
  2. Vad härligt det låter och jag är så glad för din skull. Själv har jag inte min bästa tid men allt brukar ordna sig till slut och livet går upp och ner. Bara att få sova ordentligt gör att man blir positivare och mår bättre. Skönt att allt ordnat sig efter dåliga tider, hoppas det håller i sig så man inte får borgarna tillbaka.

    Sköt om dig
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där livet, det går upp och ned, så är det ju, Malin. Man får göra det bästa av den dag man har. Alldeles särskilt den här årstiden.

      Jag önskar att du snart mår bättre igen. Sömnen är så viktig för hur man ska orka leva med långvarig smärta och också med stress eller t ex ångest.

      Varm kram

      Radera