tisdag 16 december 2014

Filmen Håkan Hellström på Ullevi


Igår var jag och resten av min familj på bio. Vi såg filmen från Håkan Hellströms fantastiska konsert på Ullevi i somras.

Det gav glädjepirr i hela mig att från bioduken få återuppleva ljuvliga minnen från den dagen i somras. En konsert där man i allra högsta grad kände sig som deltagare i upplevelsen när man var på plats. En makalös sång- och glädjefest som jag aldrig kommer att glömma. Musiken och människorna. Glädjen och tårarna. Underbara närbilder i filmen på Håkan med band och gäster som fastnat på min näthinna nu.

Ja, som att flyttas tillbaka i tiden till när ljuset inte ville ta slut ens när natten smög sig på.

För att efter filmen landa utanför Filmstaden i ett gråkallt, blött och mörkt Jönköping.

Tack för musiken!



2 kommentarer:

  1. Vilken härlig upplevelse ni hade. Jag har ju förstått att han och hans band är nåt alldeles extra live

    Ha en skön dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var som att hamna i sommaren igen fast att det är mitt i mörka december att se den här konsertfilmen.

      Håkan Hellström är allra bäst live. Wow, säger jag bara! :)

      Kram

      Radera