fredag 23 september 2016

Omfamna livet på Jönköpings stadsbibliotek


Det är en härlig känsla att se boken jag skrivit, "Omfamna livet", på Jönköpings stadsbibliotek. Jag känner mig stolt.

Minns när jag gick in här på biblioteket första gången som 19-åring när jag var nyinflyttad till Jönköping och inte kände en enda människa här. Lyckokänslan när jag såg alla böckerna. Hur jag tänkte att böckerna kommer aldrig att ta slut. Här finns så många berättelser att de räcker ett helt liv och blir över. Det kändes underbart inuti mig. Underbart och trösterikt att veta att det alltid finns böcker om allt annat i livet försvinner för mig som människa någon gång. Böckerna är ibland en människas allra bästa vän. Och livräddare.

Alla människor bär på en berättelse. Ibland på flera. Tänk att nu är min berättelse här bland alla de andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar